Projecten

Cultuur Kameleon heeft een aantal projecten met succes gerealiseerd, zoals de George Maduro tentoonstelling het Caribisch Denkboek Lezen & schrijven met Anne Frank en verschillende trainingen in het Medialab. Het meest recente project is het Medialab op Curaçao, Bonaire en Sint Maarten.

Stichting De Cultuur Kameleon breidt haar activiteiten soms uit over alle eilanden van het Koninkrijk. Tevens onderhoudt De Cultuur Kameleon een stevige band met Nederland. Wij voelen ons het meest op onze plek als intermediair tussen kennis, instellingen en onderwijs. Ons doel is deze positie te versterken en uit te bouwen.

Bario Media
Bario MediaMediatraining voor jongeren uit de 'bario'

Bario Media is een mediatraject voor jongeren uit drie Curaçaose bario’s (‘wijken’). Drie groepen van 15 jongeren maken kennis met verschillende nieuwe mediadisciplines. Zij maken zich de techniek eigen en brengen hun filmitems, radio-uitzendingen, verhalen en foto’s samen op een zelf ontwikkelde website over hun bario.

Medialab
MedialabMedialab Curaçao, Bonaire en Sint Maarten

Het Medialab is een concept van stichting De Cultuur Kameleon. Het Medialab organiseert activiteiten op het gebied van educatie rondom nieuwe media als onderdeel van (na)schoolse activiteiten, brede school, docententraining en volwasseneneducatie. Op dit moment zijn er Medialab’s op Curaçao, Bonaire en Sint Maarten.

Tentoonstelling Anne Frank
Tentoonstelling Anne Frank'Lezen & schrijven met Anne Frank'

In samenwerking met de Anne Frank Stichting organiseerde Stichting De Cultuur Kameleon de reizende tentoonstelling ‘Lezen & schrijven met Anne Frank’. De tentoonstelling was van oktober 2011 tot februari 2014 te zien op achtereenvolgens Aruba, Curaçao, Sint Maarten,  Bonaire, Sint Eustatius en Saba.

Digitrader
DigitraderDigitale ontwikkeling van kinderen en volwassenen

Digitrader is de voorloper van het Medialab en is ontwikkeld om de digitale ontwikkeling van zowel kinderen als volwassenen op een innovatieve manier te stimuleren. Het is een crossmediaal concept dat bestaat uit vijf samenhangende activiteiten die aan elkaar gelinkt zijn.