Bario Media

Bario Media is een mediatraject voor jongeren uit drie Curaçaose Bario’s (‘wijken’). Drie groepen van 15 jongeren maken kennis met verschillende nieuwe mediadisciplines. Zij maken zich de techniek eigen en brengen hun filmitems, radio-uitzendingen, verhalen en foto’s samen op een zelf ontwikkelde website over hun bario, www.bariomedia.com.

Logo Bario MediaHierbij worden zij getraind door de docenten van het Medialab Curaçao en een lokale coach die de jongeren vanuit de bario begeleid: Favell Maduro, radio- en televisiemaker pur sang en jongerencoach.

De eindproducten worden op verschillende manieren onder de aandacht van de mensen in de wijken gebracht. Via de Bario Media website, door middel van een presentatie in de wijk en een aantal minidocumentaires via de nationale televisie.

Stichting de Cultuur Kameleon werkt voor Bario Media samen met de Nederlandse organisatie Firma Media, die nationaal en internationaal veel ervaring heeft op het terrein van media-educatie en jongeren.