strip2 anne frank

Lezen & schrijven met Anne Frank

anne frank

In samenwerking met de Anne Frank Stichting organiseerde Stichting De Cultuur Kameleon de reizende tentoonstelling ‘Lezen & schrijven met Anne Frank’. Deze tentoonstelling heeft naast de kennis over Anne Frank ook leesbevordering als doel en wordt aangeboden vanuit bibliotheken. ‘Lezen & schrijven met Anne Frank’ was van oktober 2011 tot februari 2014 te zien op achtereenvolgens Aruba, Curaçao, Sint Maarten,  Bonaire, St. Eustatius en Saba.

Een training voor leraren, gidsen en bibliotheekmedewerkers vormde een vast onderdeel van het educatieve programma. De leerlingen en leraren maakten gebruik van de werkboeken (in het Papiamento) die bij de expositie horen.

Er wordt gewerkt aan een nieuw project in samenwerking met Stichting de Cultuur Kameleon.