Directeur

Saskia Luckmann-Meijer is vanaf 2008 de initiatiefnemer en de motor achter het Stichting de Cultuur Kameleon. Zij coördineert verschillende projecten en verblijft afwisselend in Nederland en op Curaçao waar zij de verschillende expertise in projecten samenbrengt.

Zij studeerde kunstgeschiedenis en kunstbeleid en -management. Ze werkte als conservator in musea zoals de Stadshof te Zwolle en de Anne Frank Stichting en realiseerde o.a. tentoonstellingen, publicaties, films en lesmateriaal over culturele en historische onderwerpen. Voor het Wereldkinderfestival ontwikkelde zij lesmateriaal en produceerde zij mede het jaarlijs reizende festival met buitenlandse jeugdtheatergroepen.

De laatste jaren brengt Saskia haar ervaringen samen om ze in te zetten voor Stichting de Cultuur Kameleon op Curaçao. De Stichting gaat vaak samenwerkingen aan met lokale Caribische partijen zoals onderwijsinstellingen, bibliotheken, archieven en culturele instellingen en verschillende Nederlandse organisaties zoals het Nationaal Comité 4 en 5 mei, Madurodam en de Anne Frank Stichting.

www.ricuproductions.com.

Carré Amsterdam, 5 mei 2018. In gesprek met Koningin Maxima rondom het verschijnen van het Caribisch Denkboek. Foto: Nationaal Comité 4 en 5 mei.