21st century skills voor aankomende docenten

Op initiatief van de Stichting de Cultuur Kameleon, is het mogelijk gemaakt, na sponsoring door de Rotary Curaçao voor de inrichting van het lokaal (T1) met de nieuwste technologie, dat er lessen worden verzorgd voor studenten van de lerarenopleidingen (met name de LOFO) van de Algemene Faculteit van University of Curacao (UoC). De officiële aftrap van dit Medialokaal heeft plaatsgevonden 25 februari 2015.
Stichting de Cultuur Kameleon, verzorgt naast lessen in de Biblioteka Nashonal Kòrsou nu dus ook Mediaonderwijs op de UoC. Om aankomende docenten te trainen hoe zij de nieuwste media-technologie kunnen toepassen wordt gebruik gemaakt van een twintigtal snelle computers, van goede verbindingen, webcams, camera’s, videocamera’s en een printer. Met deze hulpmiddelen wordt ervoor gezorgd dat alle studenten workshops kunnen volgen waarbij zij hun latere lessen, lezingen en voordrachten volgens de standaards van de 21ste eeuw kunnen inrichten.