P1120830

Wie zijn wij?

De Cultuur Kameleon heeft een kleine vestiging in Nederland en samenwerkingspartners op de locaties waar projecten lopen. Projectleider Saskia Luckmann-Meijer werkt met een klein team waarin plannen worden ontwikkeld en aangestuurd.

Het team werkt in de projecten samen met verschillende projectleiders en projectmedewerkers. Er wordt gestreefd naar minimaal één lokale projectleider op de locatie waar het project wordt uitgevoerd. Op hun beurt voeren zij hun projecten al dan niet met een team uit. Ook kan worden samengewerkt met externe partijen zoals bedrijven en  stichtingen. Het team reist met regelmaat langs de verschillende projecten, stuurt aan, ontwikkelt nieuwe plannen en ondersteunt waar nodig.

Het bestuur van de stichting is deels Nederlands en deels Curaçaos.

Projectleider Saskia Luckmann-Meijer
Saskia Luckmann-Meijer is projectleider van Stichting de Cultuur Kameleon. Als eerste richtte zij het Medialab op dat opende in 2011 en draagt sindsdien zorg voor het aanbod, het docententeam, het lesmateriaal en het werk achter de schermen op Curaçao maar incidenteel ook op Aruba, Bonaire en St Maarten.

Zij studeerde kunstgeschiedenis en kunstbeleid en -management aan de Universiteit van Utrecht. Zij begon haar werkzaam leven als conservator in Museum de Stadshof te Zwolle en realiseerde onder andere tentoonstellingen en publicaties rondom de Curaçaose kunstenaars Ocalia, Olario, Nepomuceno en Miss Lee, ook op Curaçao. Na een baan bij de Anne Frank Stichting als projectleider educatie en presentatie, werkt Saskia vanuit haar eigen bedrijf RICU Productions waarmee zij projecten realiseert op het scheidsvlak van media, educatie, cultuur, historie zoals de tentoonstelling George Maduro verzetsheld van Curaçao of het Caribisch Denkboek veelal onder de vlag van Stichting de Cultuur Kameleon